Allmänna villkor


1. GILTIGHET
1.1 Dessa Allmänna villkor utgör en del av avtalet mellan dig som kund och HIS AB, härefter benämnt företaget.

1.2 Ditt köp är bindande och avtalet anses vara ingånget när ditt köp bekräftas via mail.

1.3  Dessa allmänna villkor gäller så länge någon del av avtalet mellan dig som kund 
och företaget fortfarande är giltiga.

2. UPPDRAGETS OMFATTNING OCH 
GENOMFÖRANDE
2.1 Företaget tillhandahåller kursen enligt den avtalade kursplanen. Du har tillgång till kursen samt kursportalen i 4 år efter det att du påbörjat din utbildning. Efter denna period stängs ditt kontot ned. Du kommer att få ett mail 6 månader innan kontot stängs.

2.2 Du som elev kan inte överlåta din kurs till en annan person.

2.3
Företaget ansvarar inte, utan särskilt åtagande, för programvara, datorer eller annan utrustning som används för att ta del av kursen. Det enda som krävs för att genomföra kursen är ett kostnadsfritt konto på Boni (en guide för hur du skapar ditt konto finns i kursen). Du ansvarar själv för att ha en fungerande dator och en stabil internetuppkoppling. Om du upplever problem med Boni kan du själv kontakta Bonis support eller vända dig till oss för hjälp, vi arbetar nära Boni och hjälper dig gärna vidare.

3. ANMÄLAN
3.1
När du läst igenom uppgifterna för den kurs/utbildning du är intresserad av, samt de allmänna bestämmelserna genomför du ditt köp på företagets hemsida, www.inredare.se.

3.2
Vi registrerar din anmälan när ditt köp har genomförts & skickar ut ett antagningsmail. Du får tillgång till kursen så fort ditt köp är genomfört (eller påbörjat om du väljer att delbetala).

4. PRIS OCH BETALNINGSVILLKOR
4.1
Om inte annat framgår av avtalet är priset fast (tillgång till avbetalning via Klarna finns) och omfattar alla kostnader för kursen.

4.2
Betalning sker via inbetalning på vår hemsida, www.inredare.se, via Klarna eller bankkort. Tillgång till delbetalning via Klarna är möjlig.

4.3
Inga extra kostnader för utbildningen tillkommer utöver kursavgiften. Den enda avgiften som eventuellt kan tillkomma är om du vill förlänga din Boni-licens. Vi bjuder på en elev-licens i 12 månader, därefter behöver du själv bekosta din Boni-licens.

5. PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS
5.1 Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.

5.2 Vi förbinder oss att iaktta sekretess när det gäller kursdeltagares personliga förhållanden och annan känslig information.

6. DIN ÅNGERRÄTT
6.1 För att ångerrätten ska gälla får du läsa max 3 kapitel i kursen för att avgöra om den är rätt för dig. Efter detta anses kursen som påbörjad, och ångerrätten förbrukas. Vi kan se vilka sidor du har tittat på samt hur länge, vilket gör att vi kan verifiera om ångerrätten fortfarande är giltig. Tänk därför på att inte gå vidare i kursen om du är osäker, eftersom fortsatt användning innebär att ångerrätten upphör. Ångerrätten är även förbrukad efter 14 dagar oavsett om du har påbörjat kursen eller ej.

Om du har hunnit skapa ett elevkonto på Boni innan du förbrukat din ångerrätt kommer detta konto att stängas ned i samband med att ångerrätten nyttjas.

Enligt 3 kap. distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) finns ytterligare regler om ångerrätt. Om du åberopar din ångerrätt kommer företaget att blockera tillgången till utbildningen och återbetala anmälningsavgiften.

6. 2
 Återbetalningen sker till det konto du skriftligen uppgivit till företaget, och kommer att genomföras inom 30 dagar från det att ångerrätten åberopas.

6.3 Ångerrätt med Klarna
Du måste alltid kontakta inredare.se inom 14 dagar och meddela att du vill ångra köpet. Om du har valt att betala med Klarna kommer inredare.se meddela Klarna att köpet är annullerat och Klarna kommer sedan att uppdatera fakturan:

Om du redan har betalat kursavgiften till Klarna kommer beloppet att återbetalas.
Om du har en obetald faktura kommer denna att makuleras.
Vid delbetalning kommer Klarna justera eller återbetala enligt avtal.

7. GARANTI OCH BEGRÄNSNING AV ANSVAR
7.1 Om du anser att företaget har brutit mot avtalet ska detta anmälas skriftligen till företaget (reklamation). Vid reklamation ska företaget, om möjligt, vidta åtgärder för att åtgärda felet inom skälig tid. Företaget kommer, om lämpligt, att samråda med den klagande om hur felet ska rättas till. Om felet åtgärdas har du inte rätt till återbetalning, prisreduktion, skadestånd eller annan kompensation. Om felet inte åtgärdas inom skälig tid, har du rätt till ett prisavdrag motsvarande felet.

7.2 Företagets ansvar för fel är begränsat till det som anges ovan, såvida inte grov vårdslöshet föreligger. Företagets totala skadeståndsansvar begränsas och kan aldrig överstiga det belopp som betalats för utbildningen.

8. HÄVNING OCH UPPSÄGNING
8.1 Om företaget har brutit mot avtalet på ett väsentligt sätt har du rätt att häva köpet. Reklamation enligt punkt 7.1 måste dock först ha gjorts, och företaget ska ha fått skälig tid att rätta till avtalsbrottet. Hävningsförklaringen ska vara skriftlig och specificera både omfattningen av skadan och det väsentliga avtalsbrottet.

8.2
 Företaget har rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan om du bryter mot avtalet på ett väsentligt sätt. Vid sådan uppsägning har företaget rätt att återta både kursen och Boni-licensen, förutsatt att du inte själv betalat för Boni-licensen efter de 12 kostnadsfria månaderna.

9. IMMATERIALRÄTT
9.1 Alla rättigheter till bilder, kursmaterial och annat innehåll som används i utbildningen tillhör företaget eller de rättighetsinnehavare som företaget har avtal med. Det är inte tillåtet att använda, kopiera eller sprida materialet på annat sätt än vad som krävs för att genomföra utbildningen.

9.2 Du har självklart rätt att publicera ditt eget arbete, inklusive inlämningsuppgifter. Kursen är utformad på ett sätt som gör att alla inlämningsuppgifter kan användas som en del av din portfolio.

10. TVISTELÖSNING
10.1 Om det uppstår oenighet mellan företaget och deltagaren angående tolkning eller tillämpning av detta avtal, samt relaterade frågor, ska tvisten avgöras av allmän domstol i Sverige enligt svensk lag.